Open access pro EIZ 2020
12. 10. 2020
Anotace
Seminář Open access pro EIZ 2020 představí zásadní změny v licenčních modelech předplácených EIZ, které zohledňují publikování v režimu otevřeného přístupu. Úvod semináře bude věnován nejvýznamnějším iniciativám, které usilují o změnu modelu předplácených EIZ na model open access, neboli o tzv. transformaci na gold open access. Další příspěvky se pak budou věnovat národnímu prostředí a konkrétním činnostem, které se změnou obchodního modelu souvisejí.
Místo konání
Seminář bude streamován v online konferenční místnosti MS Teams.
Instrukce pro účastníky
MS Teams
- K MS Teams se lze připojit prostřednictvím desktopové aplikace, kterou již účastník využívá, nebo si ji stáhne, nebo přímo z prohlížeče bez nutnosti stahování aplikace.
- Online místnost bude otevřena od 9:30, tudíž se účastníci mohou přihlašovat v předstihu a ověřit si funkčnost připojení.
- Každý účastník bude po přihlášení nejprve čekat v tzv. předsálí, než jej technická podpora akce (Jiří Marek a Marika Hrubá, MU) odsouhlasí jako účastníka semináře a pustí jej do hlavní konferenční místnosti.
Nahrávání záznamu přednášek
- Jednotlivé přednášky, kde jejich autoři k tomu dali souhlas, budou nahrávány, účastníci budou na tuto skutečnost upozorněni organizátory i samotnou aplikací. Pokud účastník nesouhlasí s nahráváním, musí opustit online konferenční místnost.
Pokyny k technickému zajištění
- Účastníkům budou primárně vypnuty mikrofony a v rámci semináře budou vždy vyhrazené časy, kdy je možné klást dotazy pomocí mikrofonu viz bod č. 2 v organizačních pokynech.
- Účastníkům bude doporučeno vypnout po přihlášení do místnosti kameru (z důvodu zajištění kvality zejména zvukového přenosu).
- Technické problémy v průběhu přednášek lze hlásit do chatu.
Pokyny organizační
- Dotazy přednášejícímu mohou účastníci položit v průběhu jeho prezentace do chatu.
- Dotazy přednášejícímu mohou účastníci položit také po skončení prezentace ústně, a to pomocí ikony ruky. Účastník bude moderátorem vyzván k položení dotazu.
- Konferenční místnost bude v průběhu celého semináře i během přestávek aktivní, účastník se nemusí odhlásit z místnosti na přestávky, pouze si vypne kameru a mikrofon.
- Hlavní část semináře končí v 15:30, pak následuje diskuze zájemců o obnovení pracovní skupiny EIZ AKVŠ ČR.
- Po skončení semináře bude účastníkům zaslán e-mail s odkazy na prezentace a záznamy přednášek.
Kontakty
Program:
Mgr. Pavla Rygelová, e-mail: pavla.rygelova@vsb.cz, telefon: +420 597 325 171
Mgr. Lucie Panchártek Suchá, e-mail: lucie.panchartek.sucha@ruk.cuni.cz, telefon: +420 224 491 960
Organizace a technická podpora:
Ing. Mgr. Jiří Marek, e-mail: marek@ics.muni.cz, telefon: +420 549 495 092
Mgr. Marika Hrubá, e-mail: hruba@fss.muni.cz, telefon: + 420 549 494 473