Rámec informační gramotnosti pro vysokoškolské vzdělávání (2015) patří mezi základní dokumenty o informační gramotnosti, které vypracovala Asociace vysokoškolských a vědeckých knihoven (ACRL). Rámec je rozdělen do šesti rámců, z nichž každý nastiňuje jeden koncept, který je pro informační gramotnost stěžejní. Framework dopňuje i sada nástrojů, jak framework efektivně využít.
Předchůdce dokumentu ACRL framework for Information Literacy for Higher Education. Standardy informační gramotnosti pro vysokoškolské vzdělávání (2000) poskytují rámec pro hodnocení informační gramotnosti jednotlivce.
Metodika zpracovaná v roce 2018 britskou neziskovou organizací Jisc (organizace pro podporu vysokoškolské výuky a výzkumu) v rámci projektu „Building digital capability“.
Model z roku 2011 vytvořený Society of College, National and University Libraries (UK a Irsko). Tento model definuje základní dovednosti a kompetence (schopnosti), postoje a chování, které jsou základem rozvoje informační gramotnosti ve vysokoškolském vzdělávání.